کاوشگران صنعت پارس آرین کاغذ دیواری ضد وای فای | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

کاغذ دیواری ضد وای فای

بعضی وقت ها هم ممکن است دلتان بخواهد جلوی این امواج را بگیرید! مثلا اینکه نخواهید همسایه ها هیچ راهی برای ورود به شبکه بی سیم تان داشته باشند. برای عده ای خوش شانس حدس زدن پسورد مودم همکاران و همسایه ها چندان کار مشکلی به نظر نمی رسد. رنگ، گل، میوه، و یا شايد هم نام حیوان مورد علاقه می تواند پسورد مودم وايرلسی باشد که چند متر آنطرف تر در حال کار است و می تواند مورد حمله هکر ها قرار گیرد. البته برای جلوگیری از این کار راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آنها استفاده از این کاغذ دیواری ضد وای فای است!

 دانشمندان انستيتو پلی تکنيک دانشگاه Grenoble INP طرح يک کاغذ ديواری ضد وای فای را ارائه کرده اند که به دلیل استفاده از کریستال های نقره در غشای آن، می تواند مقابل انتشار سه نوع فرکانس ناشی از عملکرد مودم ها و روتر های وایرلس را سد کند تا به نحوی محيط های مختلف را در برابر استفاده های ناخواسته حفاظت کند.

جالب آنجا است که ساختار آن به گونه ای خواهد بود که بر روی عملکرد تلفن های بی سيم و موبايل مورد استفاده در محيط اختلالی ايجاد نخواهد کرد. برای حفاظت محيط بایستی کليه سطوح سقف،زمين و ديوار ها را با آن پوشاند و به نظر می رسد که برای فضاهایی که دارای پنجره های بسيار هستند چندان راه کار خوبی محسوب نمی شود.

ایده این کاغذ دیواری و دیگر دیوار های مسدود کننده طرح جدیدی نيست و تقريبا از سال 2004 تلاش های زيادی بر روی ساخت نمونه های تجاری شده است، اما قرار است این محصول فروش خود را در طرح ها و رنگ های متنوع از سال آينده آغاز کند.