کاوشگران صنعت پارس آرین 8 تکنولوژی برگرفته از دنیای علمی-تخیلی که می‌توانند به تجارت‌های بزرگ تبدیل شوند | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

8 تکنولوژی برگرفته از دنیای علمی-تخیلی که می‌توانند به تجارت‌های بزرگ تبدیل شوند

8 تکنولوژی برگرفته از دنیای علمی-تخیلی که می‌توانند به تجارت‌های بزرگ تبدیل شوند امروز شاهد ارائه تنوع گسترده‌ ای از محصولاتی با کاربردهای اغراق گونه‌ هستیم. در اصل این محصولات، تکنولوژی‌های نوینی محسوب می‌شوند که از دنیای علمی-تخیلی الهام گرفته شده‌اند. اکنون تکه‌های گوناگونی از این دنیای تخیلی به زندگی واقعی ما هم راه یافته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از این فناوری‌ها خواهیم پرداخت که پتانسیل تبدیل شدن به یک کالای فراگیر را دارا می‌باشند.

به گوشی‌های هوشمندی که در دست دارید توجه کنید! امکاناتی که اکنون ما از آن‌ها برخورداریم در گذشته‌ای نه چندان دور احمقانه، غیر ممکن و حتی غیر عملی محسوب می‌شد. داشتن ویژگی‌هایی همچون ماشین‌حساب، چراغ قوه، تقویم و حتی امکان بازی، حداقل توقعی است که از تلفن هوشمندمان داریم و در کنار تمام این امکانات دستگاه‌های ما به سیستم امنیتی مجهز شده‌اند که با اثر انگشت خود ما کار می‌کنند.

خوشبختانه هنوز تعداد بی‌شماری انسان‌های خلاق در این جهان زندگی می‌کنند که ایده‌های الهام گرفته شده از دنیای خیالی و فانتزی را به دنیای واقعی وارد کرده و دست آخر به مرحله تولید و استفاده عموم می‌رسانند. خیلی از این ایده‌ها در نهایت به یک تجارت موفق تبدیل می‌شوند.

اینک با ما همراه باشید تا با تخیلاتی که به واقعیت بدل شده یا خواهند شد آشنا شویم. در اینجا فناوری‌هایی را که روزی به تجارت‌هایی موفق تبدیل می‌شوند به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

 

MYo، امکان برقرار ارتباط موثرتر با کامپیوتر

 

 

شبیه به این فناوری را احتمالا در فیلم گزارش اقلیت (فیلمی با بازی تام کروز) دیده‌اید. این تکنولوژی شامل یک بازوبند کنترل کننده ژست‌های حرکتی است که حرکات انجام شده توسط دست فرد را به کامپیوتر منتقل می‌کند. در واقع این بازوبند با نظارت بر تکان‌های دست شما امکان هدایت دستگاه مک یا کامپیوترتان را از راه دور فراهم می‌کند. قیمت این دستگاه 149 دلار است.

 

ذخیره کننده‌‌های هولوگرافیک، پیامی از آینده

 

 

ذخیره سازهای کامپیوتری رایج داده‌ها را با اعمال تغییرات مغناطیسی یا نوری در یک سطح فیزیکی ذخیره می‌کنند. اما ذخیره کننده‌های هولوگرافیک این نمونه‌ها را به صورت سه بعدی ذخیره می‌نمایند. آن‌ها این کار را با ضبط اطلاعات در لایه‌های گوناگون به انجام می‌رسانند.حتی داده‌هایی که خود چند بخشی هستند را با تاباندن نور از زوایای مختلف ذخیره می‌کنند.

GE (جنرال الکتریک) برخی از موارد استعمال ذخیره کننده هولوگرافیک را به صورت عملی و با ذخیره سازی 500 گیگابایت داده روی یک دیسک بلو-ری به اثبات رسانده است.

 

عینک گوگل، چشم‌اندازی از جنس ترمیناتور

 

 

گوگل گلس در واقع کامپیوتری است که روی صورت شما قرار می‌گیرد و اطلاعات درخواست شده و مورد نیاز از سوی شما را در محدوده دیدتان نمایش می‌دهد. برای نخستین بار این محصول در ماه فوریه به توسعه دهندگان ارائه خواهد شد. مشتریان عادی می‌توانند این محصول را در سال 2014 و باقیمتی بین 300 تا 500 دلار خریداری کنند.

 

Oculus rift گجتی که دنیای شما را دگرگون می‌کند

 

 

این یک هدست نمایش دهنده واقعیت مجازی است که رویاهای شما را کاملا تغییر می‌دهد. کاربرد اصلی این وسیله که بلافاصله در ذهن متبادر می‌شود استفاده آن در بازی‌های کامپیوتری است. چه کسی می‌تواند ادعا کند مایل نیست وارد فضای بازی مورد علاقه‌اش شده و آزادانه به اطراف حرکت کند؟ قیمت این گجت 300 دلار است.

 

خودرو بدون راننده گوگل در راه است

 

 

ممکن است به زودی و با دریافت اجازه قانونی از سوی تعدادی از ایالت‌های آمریکا شاهد تردد خودروهای بدون راننده باشیم. این ماشین‌های تولید شده توسط گوگل قادرند بدون راننده و به صورت خودکار در خیابان‌ها تردد کنند. شاید اینگونه جاده‌ها از هر زمان دیگری امن‌تر شوند. ایده اصلی بر اساس این واقعیت شکل گرفته است که کامپیوتر نسبت به انسان از دقت بیشتری برخوردار است. در نتیجه احتمال وقوع تصادف امری است که به زودی به دست فراموشی سپرده می‌شود. البته برای اظهار نظر کردن باید در انتظار روزی باشیم که این خودروها برای فروش ارائه شوند.

 

پردازنده‌های کوانتومی

 

 

ایده حساب‌گرهای کوانتومی از تناقضات خارق‌العاده‌ای شکل گرفته است. این ایده در مورد استفاده از ذرات بسیار کوچک و اتمی است که برای انجام محاسباتی بسیار پیچیده‌تر از آن‌چه که کامپیوترهای رایج امروزی قادر به انجامش باشند صحبت می‌کند. دانشمندان می‌توانند با مهار کردن و تحت کنترل قرار دادن ذرات کوچک موجود در فضاهای متعدد در یک زمان و حرکت کردن در زمان به سمت جلو یا عقب، پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه حل مشکلات داشته باشند.

به این نکته توجه کنید: یکی از فرضیه‌های ارائه شده در مورد چگونگی کار کامپیوترهای کوانتومی این است که این دستگاه‌ها محاسبات‌شان را در بُعدهای دیگر انجام می‌دهند.

 

ممکن است اشعه ایکس به تلفن‌های هوشمند اضافه شود

 

 

اشعه تراهرتز(T-ray) همانند اشعه ایکس به درون جامدات نفوذ می‌کند. دانشمندان تراشه‌ای ساخته اند که قادر است سیگنال‌های این اشعه را ارسال و دریافت کند. این بدین معنا است که می‌توان دستگاه‌های بزرگ پیشین را که از اشعه تراهرتز استفاده می‌کردند تا درون اشیاء را ببینند به اندازه‌ای کوچک کرد که درون یک تلفن هوشمند قرار گیرند. ضمن آنکه استفاده از این اشعه نسبت به اشعه ایکس خطر کمتری در بر دارد.

 

Hyper loop

 

 

هایپرلوپ به سیستم حمل ونقلی فوق سریعی گفته می‌شود که توسط Elon musk‌ (بنیان گذار شرکت Space x و تسلا موتورز) و در نسخه‌های مختلفی ارائه شده است که اتوموبیل، قایق، قطار و هواپیما را در بر می‌گیرد. در طرح ارائه شده از سوی الون، این سورتمه ابری پیش‌رو می‌تواند مسیرهای طولانی را بسیار بسیار سریع‌تر از هر هواپیمایی طی کند. البته این طرح هنوز در حد یک فرضیه است. اما با توجه به پیشرفت‌های سریع بشر در زمینه فناوری می‌توانیم تصور به واقعیت بدل شدنش را داشته باشیم. اینطور نیست؟