کاوشگران صنعت پارس آرین فناوری ارتباطی ۵G تا سال ۲۰۲۰ توسط سامسونگ عرضه خواهد شد | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

فناوری ارتباطی ۵G تا سال ۲۰۲۰ توسط سامسونگ عرضه خواهد شد

همانطور که میدانید در حال حاضر فناوری ۴G ,یک ارتباط استاندارد جدید برای دستگاه های سطح بالا است.حال سامسونگ طی یک بیانیه ای اعلام کرده است که قصد دارد فناوری ارتباطی ۵G را نیز راه اندازی کند.

5g-phone

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ گفته میشود که فناوری ۴G چندین برابر سریعتر از فناوری استاندارد حال حاضر ۴G است.همانطور که احتمالا می دانید فناوری ۴g با سرعت ۷۵-۱۰۰ مگابیت بر ثانیه مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.شرکت سامسونگ طبق برنامه ریزی هایی که کرده,انتظار دارد که کاربران قادر باشند از این شبکه پرسرعت در ۲۰۲۰ برای برقراری ارتباطات پرسرعت استفاده کنند. طبق اخبار موجود به نظر میرسد سامسونگ در حال تلاش است تا این فناوری را با پهنای باند ۲۸ گیگاهرتز، برای سرعت انتقال اطلاعات تا نزدیک به ۱ گیگابیت بر ثانیه آماده کند.

نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست؟ آیا در حال حاظر شبکه ۴G پاسخگوی نیازهای شما هست یا به شبکه پرسرعت تری نیاز دارید؟

 

 

 

 

رونمایی از نخستین نمونه از تراشه‌های ۵G توسط Broadcom

شرکت Broadcom نخستین نمونه از تراشه خود که ترکیبی از گیرنده بی‌سیم Wi-Fi و گیرنده خدمات نسل آتی شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G محسوب می‌شود را معرفی کرد.

5g-phone

به گزارش پایگاه خبری دنیای فناوری اطلاعات ؛ شرکت Broadcom نخستین نمونه از تراشه خود را که ترکیبی از گیرنده بی‌سیم Wi-Fi و گیرنده خدمات نسل آتی شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G محسوب می‌شود را معرفی کرد و توضیح داد که این تراشه برای دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی معمولی و ابتدایی ساخته شده است.

پیش از این اعلام شده بود که سامسونگ می خواهد تا سال ۲۰۲۰ این فناوری را عرضه کند . از آنجایی که میزان اقبال سازمان‌ها و دیگر مراکز به استاندارد شبکه‌های بی‌سیم IEEE 802.11ac روز به روز بیشتر می‌شود، این زیرساخت موجب شده تا کاربران تمایل فراوانی برای استفاده از آن روی رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند و از این رو فضا برای ورود تراشه‌های ۵G Wi-Fi به بازار جهانی بسیار مهیا شده است.

“پیتر کاونی”(Peter Caoney) از مدیران مرکز تحقیقاتی ABI Research در این خصوص گفت: «عرضه تراشه‌های مبتنی بر استاندارد بی‌سیم ۸۰۲٫۱۱ac در سال ۲۰۱۳ با کمیت بالا انجام خواهد شد و این روند تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ادامه خواهد داشت. پیش‌‌بینی می‌شود که استاندارد ۱۱ac روی بیش از ۵۰ درصد تراشه‌های Wi-Fi IC که وارد بازار میشوند، لحاظ شوند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «سازگاری انواع دستگاه‌های الکترونیکی با این تراشه‌ها با سرعت بالا صورت می‌گیرد و پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و لپ‌‌تاپ‌ها نیز در این رقابت جلوتر خواهند بود».

فناوری ۵G Wi-Fi شرکت Broadcom هم‌اکنون روی گوشی‌های هوشمند Galaxy S4 سامسونگ و HTC one xعرضه شده است. این تراشه همچنین روی برخی گیرنده‌های تلویزیونی شرکت ال‌جی و لپ‌تاپ‌های ASUS ROG G75VW مخصوص بازی‌های رایانه‌ای به دست کاربران می‌رسد.