کاوشگران صنعت پارس آرین معرفی 13 موتور جستجوگر تخصصی که از مشاهده تصاویر ناسا تا آموزش زبان از طریق جستجو | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

معرفی 13 موتور جستجوگر تخصصی که از مشاهده تصاویر ناسا تا آموزش زبان از طریق جستجو

در این متن به معرفی 13 موتور جستجوگر تخصصی و متفاوت از گوگل بپرداختیم که هرکدام در زمینه ای تخصصی به کاربران ارائه خدمات میکنند.

عکس العمل شما زمانی که این تیتر را مشاهده کردید چه بود؟

قطعا هراسان شدید؛ زیرا زندگی شما با گوگل معنا پیدا می‌کند. یا احتمالا امیدوارید چیزی بهتر از آن توسعه پیدا کرده باشد.

هیچ چیزی در دنیای دیجیتالی همیشگی نخواهد ماند. گوگل ما را در یک حصار نگه داشته است، اما اجازه دهید امیدوار باشیم، چرا که اخیرا موتورهای جستجوی بهتری نیز به بازار آمده‌اند. ظاهرا این رقبای نوظهور با هوش مصنوعی به جنگ گوگل آمده اند. این یعنی هنوز هم تکه‌ هایی چمن در خارج از حصار گوگل دیده می شود. گوگل همچنان نمی‌ تواند همه کاری ها را انجام دهد. آنها تنها به یک میلیون سرور اطلاعات نزدیک هستند.

 

Ecosia – موتور جستجویی با یک قلب

گوگل در راه خود خوب عمل کرده است. موتور جستجوی Ecosia نیز خودش را در یک راه کوچک قرار داده است. همانطور که شما مرور می‌کنید، 80 درصد سودهای حاصل از تبلیغات به کاشت درخت در بورکینافاسو، ماداگاسکار و اندونزی می‌انجامد. موتور جستجو با استفاده از یک جستجوی سفارشی ساخته شده از Bing در دسترس کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید از  Escosiaa بر  روی کامپیوتر دسکتاپی یا لپ تاپ خود و یا حتی بر روی دیوایس اندرویدی و آی او اسی خود استفاده کنید. این سرویس برای اطمینان خاطر شما، از پیشرفت برنامه های کاشت درخت خود نیز خبر می‌دهد.

Qwant – حریم خصوصیتان را حفظ کنید

کیف ابزارهای حریم خصوصیتان را باز کنید و کلکسیونی از موتورهای جستجو فاقد دنبال کننده را به آن اضافه کنید. Qwant نیز یک موتور جستجوی تصویری در مقایسه با گوگل است. این موتور جستجو نیز از Bing مایکروسافت قدرت گرفته است. شما می‌توانید ثبت نام کنید و لاگین کنید تا یک برد متشکل از نتایجی که مورد علاقه شماست را به صورت چندین برد در کنار هم داشته باشید. در یکی از بند‌هایی مربوط به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی این سایت آمده است:

حتی زمانی که شما با یک ID متصل شده باشید، ما نمی‌توانیم کوکی‌ها و سایت‌های مورد استفاده شما را مشاهده کنیم.

جهت ذخیره تنظیمات و داده‌ها، از روش ذخیره سازی محلی بر روی دستگاه شما استفاده خواهد شد.

Peekier – امنیت، حریم خصوصی و عدم ردیابی

هر موتور جستجویی که اطلاعات کاربر را ذخیره نمی‌کند، همیشه ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. Peekier نیز یکی از همین دست موتورهای جستجو است که توسط DuckDuckGo ساخته شده است. سیاست آن‌ها عدم دنبال کردن چیزهایی که مرور می‌کنید و اطلاعات شخصی شماست. شما همچنین احتمالا از یک طراحی شیک و سرعت بالای نتایج آن در کارت‌های پیش نمایش کوچک شگفت زده خواهید شد. لازم به ذکر است که نتایج جستجو از موتور Bing مایکروسافت گرفته می‌شوند.

بر روی آیکون همبرگری سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا به تنظیمات منتقل شوید. موتور جستجو Peekier کلمات کلیدی خودکاری را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را با کلمات کلیدی که پس از نمایش نتایج در نوار جستجو نشان داده می‌شود ترکیب کنید تا به نتایجی نزدیک‌تر به آنچیزی که دنبالش هستید برسید.

SearchTeam : جستجو همراه با تیم شم

گوگل صاحب برخی از اپلیکیشنهای مشترک شگفت انگیز است. این شکافیست که تا حدودی توسط موتور جستجو SearchTeam که به آن «موتور جستجوی مشترک می‌گویند» پوشانده شده است. در واقع سرچ تیم یک طرح مفهومی برای گروه هایی است که می‌خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند.

البته این موتور کارایی‌های دیگری نیز دارد، به طور مثال می‌توانید با اعضای خانواده و دوستان خود برای یک تعطیلات آخر هفته شگفت انگیز برنامه ریزی کنید. برای تجدید دیدار با تمامی اعضای خانواده خود برنامه ریزی کنید و یا وب را برای یک تحقیق علمی رصد کنید.

دیگران را با یح ایمیل به منطقه جستجوی خود یا همان “SearchSpace” دعوت کنید. اگر با یک حساب کاربری فیس بوک لاگین شده باشید نیز این موتور جستجو به شما افرادی را جهت دعوت کردن پیشنهاد می‌دهد. SearchTeam تنها یک دلیل برای عدم محبوبیت بیش از حد دارد؛ آن شبیه به گوگل رایگان نیست. هرچند شما می‌توانید از این ایده خلاقانه و جذاب با یک حساب آزمایشی بهره‌مند شوید.

Yippy – جستجوی خود را ساماندهی کنید

Yippy کمی فراتر از یک موتور جستجوی سنتی عمل می‌کند. برخی از شما ممکن است نام قدیمی آن، Clutsy را به یاد داشته باشید. نامی که نشان می‌دهد در واقع آن می‌توانست نتایج جستجو را از طریق چند موتور جستجو به دست آورد، سپس آن‌ها ا در گرو‌هایی قرار دهد. شما می‌توانید به جستجوی عمیق‌تری با کلمات بپردازید؛ کلمات کلیدی که در سمت چپ صفحه قرار خواهند گرفت.

این موتور جستجوی متا همچنین نتایج نامطلوب را فیلتر خواهد کرد، بنابراین شما می‌توانید از آن به عنوان یک موتور جستجوی آموزشی مناسب کودکان خود استفاده کنید.

Kiddle – یک جستجوگر تخصصی مناسب کودکان

اجازه بدهید در مورد کودکان صحبت کنیم. گوگل یک محصول مناسب برای کودکان نیست، چرا که جستجوی ایمنی را ارائه نمی‌کند. Kiddle یک جایگزین عالی برای جستجو‌های دوستدار خانواده است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که کیدل نسخه رسمی گوگل برای کودکان نیست. این موتور جستجو یک نسخه سفارشی از گوگل است که می‌تواند تجربیات جستجوی بصری بهتری را به کودکان ارائه کند.

تصاویر پیش نمایش بزرگ، فونت‌هایی جذاب، فضای وب ایمن کودکان و جستجوی ویدیویی تماما به ما می‌فهماند که کیدل می‌تواند یک شرایط ایده آل را برای جستجوی کودکان شما فراهم کند تا از نتایج ناخواسته دور باشند.

JustWatch – ویدیو استریم مورد نظر خود را پیدا کنید

JustWatch تنها یک هدف را دنبال می‌کند: شما را به فیلم و یا سریال تلویزیونی که به آن علاقه‌مندید می‌رساند. سرویس‌های استریم آنلاین یادآور سرویس‌های کابلی هستند. اگر شما هم می‌خواهید یک برنامه مورد علاقه خود را پیدا کنید، این میانبری برای رسیدن خیلی سریع به هر چیز جدیدیست که می‌توان در دنیای آنلاین مشاهده کرد.

شما می‌توانید تنظیماتتان را سفارشی کنید و از فیلترهای آسان ارائه دهندگان مختلف، ژانرهای متفاوت، امتیازات IMDB یا Rotten Tomatoes، قیمت، HD یا SD و سال عرضه بهره‌مند شوید. JustWatch همچنین حاوی یک اپلیکیشن برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس است.

Giphy – برای تمامی فایل های گیف مورد نیاز شما

این موتور جستجو تنها مخصوص یافتن فایل های گیف مخصوص ارتباطات شما است. البته به نقل از توسعه دهندگان Giphy، شما درآینده می‌توانید حتی خودتان نیز از طریق آن به ساخت فایل های محرک Gif بپردازید. هرچند گوگل در حال حاضر با فایل‌های گیف خوب تا می‌کند، اما بدون شک دنیای Giphy ، دنیای بزرگتری برای کیبوردهای گوشی های هوشمند است. پس از آن باید از گیفی در دسکتاپ خود نیز استفاده کنید و آن را تجربه کنید.

iFind3D – جستجوگر مدل های سه بعدی

جستجو در گوگل همچنان مناسب پرینت سه بعدی نیست، اما موتور جستجوی iFind3D یک گام به جلو در دنیای اینترنت محسوب می‌شود. هرچند این موتور همچنان در حالت آزمایشی به سر می‌برد، اما هم اکنون نیز نزدیک به 800 هزار مدل سه بعدی مختلف درون آن موجود است که می‌تواند به اندازه کافی برای طرح سه بعدی آینده شما الهام بخش باشد.

شما می‌توانید در آن به دنبال جزئیات کاملی از طرحیتان بگردید. سپس مدل مربوطه را ذخیره و یا برای کار خود مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که بسیاری از مدل های سه بعدی این موتور جستجوگر پرداختی هستند، اما شما می‌توانید از طریق فیلترها به جستجو در میان آن‌ها بپردازید.

Nasa Images – بزرگترین منبع تصاویر فضایی

هر کسی که عاشق علم و فضا است قطعا دل بسته‌ی این موتور جستجو خواهد شد. این یک منبع عظیم متشکل از تصویری و صوتی از منابع مختلفی است که در یک فهرست قرار گرفته‌اند تا شما از بین آن‌ها به جستجو بپردازید. جستجو کنید، کشف کنید و گنجی شامل بیش از 140 هزار تصویر، ویدیو و فایل صوتی ناسا را که از سراسر ماموریت‌های این آژانس در طول تاریخ به ثبت رسیده دانلود کنید.

Libraries.io – یک سرویس کشفیات متن باز

آیا شما یک کدنویس و یا توسعه دهنده وب هستید؟ از این ابزار جستجو برای پروژه متن باز آینده خود استفاده کنید. Libraries.io به شما کمک می‌کند تا کتابخانه‌ها، ماژول‌ها و فریم ورک‌هایی را از یک اقیانوس بیکران متن باز پیدا کنید. این موتور جستجو در بین 2 میلیون و 285 هزار و 392 کتابخانه متن باز و 32 پکیج مختلف مدیریتی سرک می‌کشد.

پروژه‌ها توسط زبان، لایسنس و کلمه کلیدی قابل جستجو هستند. این سایت همچنین زمانی که عرضه‌های جدیدی صورت گیرد، شما را مطلع خواهد کرد.

SearchCode – جستجوی اسنیپتس کدها

با این پروژه، راه شما برای اتمام پروژه‌تان همچنان هموار خواهد بود. این موتور جستجو برای کدهای متن باز به بخش‌های مهم و سخت پروژه‌ها کمک خواهد کرد. نتایج در بین بیش از 10 منبع و با پشتیبانی از 90 زبان مختلف به دست خواهند آمد.

Ludwig – یک موتور جستجوی برای آموزش زبان انگلیسی

ما بر این باوریم که Google Translate نیز می‌تواند چنین قابلیتی را ارائه کند، اما Ludwig یک موتور جستجو زبانی جذاب است که از جهات دیگری به این موضوع پرداخته است. هر چیزی را که قصد ترجمه آنرا دارید نیازی نیست تایپ کنید. نیازی نیست جمله کامل متن خودتان را بنویسید.

این موتور جستجو جمله‌ی شما را با پایگاه داه نمونه مفهوم سازی شده مقایسه می‌کند و نوشتار صحیح آن را نیز به شما می‌آموزد. این پایگاه داده مثال‌هایش را از منابع استانداردی همچون نیویورک تایمز، پلوس وان، بی بی سی و انتشارات علمی مختلف به دست می‌آورد. بدون شک این موتور جستجو، یک آموزگار عالی برای آموزش زبان انگلیسی است.

آیا تنها باید تنها به گوگل اکتفا کرد؟

این چند جستجوگر تخصصی که در مقاله فوق به بررسی و معرفیشان پرداختیم لزوما قرار نیست جایگزین گوگل باشند. تنها باید به عنوان یک موتور جستجو تخصصی بر روی آن‌ها حساب کرد. گوگل شاید به عنوان یک گوریل 300 کیلویی بر روی وب سیطره زده باشد، اما این 13 جستجوگر تخصصی نشان میدهند که ایده آل های متفاوتی برای اقشار مختلف جامعه در زمینه جستجو وجود دارد و گوگل نمیتواند همیشه بهترین گزینه ممکن باشد.