کاوشگران صنعت پارس آرین در هند با 20 دلار صاحب ارزانترین تبلت دنیا شوید!! | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

در هند با 20 دلار صاحب ارزانترین تبلت دنیا شوید!!

akaash-datawind-suneet-tuli-news-and-pictures

از آنجایی قشر کم درآمد جامعه توانایی خرید یک آیپد و یا تبلت قدرتمند را ندارند ولی به این گجت برای برخی از کارهای خود نیازمند هستند پس ایندفعه نیز هندی ها دست به کار شدند و ارزان ترین تبلت جهان را ساختند.

هندی ها به خوبی دنبال استفاده از مزایای دنیا فناوری هستند و در این راه تلاش می کنند تا تکنولوژی را در اختیار قشر کم درآمد نیز قرار دهند. به همین خاطر حالا تبلت Aakash 2 را وارد بازار می کنند که ارزان ترین تبلت دنیا به حساب می آید. برای داشتن این تبلت ۷ اینچی کافی است ۲۰ دلار پرداخت کنید. قیمت پایین آن سبب شده که استقبال فوق العاده زیادی از این تبلت صورت بگیرد و شرکت سازنده تا اینجا ۴ میلیون سفارش خرید دریافت کرده است.

 

 

در واقع دولت هند پشتیبان ارایه تبلت های ارزان قیمت است. شرکت سازنده، این تبلت ها را با قیمت ۴۰ دلار به دولت می فروشد و دولت آنها را با قیمت ۲۰ دلار در اختیار دانش آموزان و معلم ها قرار می دهد.

برای کاهش هزینه ها، نمایشگر و پنل لمسی تبلت در شرکتی در کانادا تولید شده و بُرد اصلی هم در چین ساخته می شود. آنها تلاش کرده اند امکانات سخت افزاری حداقل اما کاملا مناسبی برای کاربران ایجاد کنند.

نسخه ای که به دولت ارایه می شود فقط دارای وای-فای است اما یک نسخه تجاری هم از این تبلت فروخته می شود که سیم کارت هم می خورد و امکان تبدیل شدن به تلفن را نیز دارد.

یک دوربین در جلو، پورت میکرو یو اس بی و اندروید ICS از دیگر ویژگی های تبلت ارزان قیمت به حساب می آید. در کنار آن نرم افزارهای پیش فرض برای کارهای آموزشی، مطالعه و برنامه نویسی روی آن نصب خواهد بود.

دولت هند قبلا هم برنامه های مشابه زیادی برای ارایه کامپیوتر و تبلت ارزان قیمت اجرا کرده. آنها می گویند هدف این است که برای دانشجویان و دانش آموزان هندی این امکان را فراهم کند تا با هزینه ای کم به فناوری های روز دنیا دسترسی داشته باشند.