کاوشگران صنعت پارس آرین آموزش نصب ریکاوری و کرنل بر روی گوشی های سامسونگ Samsung | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

آموزش نصب ریکاوری و کرنل بر روی گوشی های سامسونگ Samsung

بهترین , جامع ترین و کامل ترین آموزش در ایران در زمینه نصب و فلش کردن ریکاوری Recovery و کرنل  Kernel بر روی گوشی های سامسونگ Samsung

موبولوژی

همانطور که میدانید ” Recovery ” یا همان ” ریکاوری ” بخش بسیار مهمی در سیستم عامل اندروید میباشد .

ما قبلا در این مقاله به طور کامل و مفصل درباره ریکاوری و انواع مختلف آن صحبت کردیم که اولین مقاله فوق تخصصی در این زمینه در ایران میباشد .

پس بدون مقدمه میریم سراغ آموزش فلش کردن ریکاوری و یا کرنل بر روی گوشی های سامسونگ .

آموزش نصب ریکاوری و کرنل بر روی گوشی های Samsung :

ما در این آموزش , فلش کردن ریکاوری و کرنل در محیط Odin را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد .

پسوند ریکاوری و کرنل(CF-Auto-Root) برای گوشی های Samsung فرمت tar.md5. هست که شما میتوانید از طریق نرم افزار اختصاصی Odin برای گوشی های Samsung ریکاوری را بر روی گوشی مورد نظر فلش کنید .

تذکر : آموزش فلش کردن هر 3 فایل CF-Auto-Root , ریکاوری و کرنل در نرم افزار Odin یکسان میباشد !!

 

پیش نیاز ها :

 

1. دانلود نرم افزار Odin ( نرم افزار Odin به صورت Portable هست . یعنی نیازی به نصب آن نیست ) :

دانلود تمامی نسخه های Odin | نرم افزار فلش کردن گوشی های سامسونگ

2. دانلود درایور گوشی های سامسونگ :

دانلود تمامی درایور های گوشی های اندروید به همراه لینک مستقیم

3. دانلود ریکاوری و یا کرنل مخصوص گوشی خود از لینک زیر :

بخش تخصصی اندروید در انجمن های موبولوژی

توجه : در گوشی های سامسونگ برای نصب ریکاوری میتوانید به دنبال کرنل هایی مانند CF-Root بگردید که در پکیج کرنل , ریکاوری نیز موجود میباشد ! یعنی برای نصب ریکاوری , شما میتوانید به دنبال یک کرنل برای گوشی خود باشید . همچنین میتوانید فایل CF-Auto-Root مخصوص گوشی خود را از لینک زیر دریافت کنید :

دانلود CF-Auto-Root برای تمامی گوشی ها

 

برای فلش کردن ریکاوری و کرنل بر روی گوشی های Samsung در Odin به روش زیر عمل کنید :

 

1. درایور گوشی خود را نصب کنید .

2. گوشی را به حالت Downloading یا همان Odin Mode ببرید . ( از این آموزش جهت رفتن به Downloding استفاده کنید )

3. بعد از رفتن به محیط Downloading نرم افزار Odin را که دانلود کرده بودید اجرا کنید ( به تنظیمات پیشفرض برنامه دست نزنید )

4. از اتصال کابل USB گوشی به کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید ( در صورتی که گوشی به PC وصل باشد و کامپیوتر نیز گوشی را شناسایی کرده باشد , باید خانه اول سمت چپ نرم افزار Odin آبی و یا زرد رنگ شود و عبارت زیر نمایان شود . )

 

ss

5. حالا روی گزینه PDA کلیک کنید و ریکاوری یا کرنل ( همان فایل CF-Auto-Root ) را که با فرمت tar.md5. دانلود کرده بودید , پیدا کرده و گزینه Open را بزنید .

تذکر : ممکن است ریکاوری یا کرنلی (CF-Auto-Root) را که دانلود میکنید با فرمت Zip. باشد . بنابراین شما فایل را اکسترکت کنید تا به یک فایل با پسوند Tar.md5 برسید و فایل با پسوند Tar.md5. را به برنامه Odin بدهید

نکته : در بعضی از کرنل های گوشی های Samsung ریکاوری هم وجود دارد . یعنی ممکن است در یک پکیج هم کرنل باشد که از همان طریق بتوان گوشی را روت کرد و هم ریکاوری را روی گوشی فلش کرد . یعنی با فلش کردن کرنل CF-Root هم گوشی شما روت میشود و هم یک ریکاوری روی گوشی شما فلش میشود . ( آموزش نصب دقیقا مثل آموزش بالا هست . ) اما ممکن است برای بعضی از گوشی ها خود ریکاوری را با فرمت Tar. برای دانلود بگذارند که از طریق همین آموزش بالا اقدام به نصب آن کنید .

توجه : دقت کنید تیک گزینه Re-Partiton فعال نباشد . در واقع فقط و فقط گزینه های Auto Reboot و  F.Reset Time تیک خورده باشد . ( این ها تنظیمات پیشفرض برنامه هستند که سعی کنید به تیک ها دست نزنید )

6. گزینه Start را بزنید تا ریکاوری ( کرنل ) روی گوشی شما فلش شود .

7. اگر عملیات با موفقیت انجام شود , نرم افزار Odin پیغام ” Pass ” را نمایش میدهد و گوشی شما Restart میشود . اکنون ریکاوری (کرنل یا همان فایل CF-Auto-Root ) بر روی گوشی شما نصب شده است :

PAss

در اخر نیز عکسی از فلش کردن ریکاوری ( کرنل ) در نرم افزار Odin 3 برای شما قرار میدهیم که شما با آن نیز آشنا شوید :

SamsunG rECovery Flash

به همین راحتی

موفق باشید

منبع : Mobology