کاوشگران صنعت پارس آرین رباتی که به اراده خود عمل می کند [به نام آلتر ] | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

رباتی که به اراده خود عمل می کند [به نام آلتر ]

robotp7290898mswm1400-1به نظر می آید باید پذیرفت که جهش بزرگ بعدی دانش بشری در حوزه هوش مصنوعی به وقوع خواهد پیوست، مسئله ای که در عین برانگیختن هیجان فراوان، بسیاری را نیز به شدت نگران ساخته است. آلتر (Alter) رباتی ژاپنی است که به یک شبکه عصبی یادگیری عمیق متصل بوده می تواند به اراده خود حرکت کند و حتی تصمیم بگیرد.

تنها نگاهی کوتاه به حرکات عجیب و غریب این ربات کافیست که خود را در ترس بسیاری انسان ها از ربات های هوشمند شریک ببینید.

آلتر جدیدترین ربات انسان نمای دانشمندان ژاپنی است که با ۴۲ موتور پنوماتیکی و البته شبکه عصبی خود می تواند الگویی از حرکات منحصر به فرد را به اجرا بگذارد. حرکاتی که دستور و شیوه اجرای آنها را از هیچ منبعی دریافت نکرده است.

بر طبق گزارش Engadget، حرکات دست و سر و صورت آلتر حاصل واکنش هوش مصنوعی آن به محرک های محیطی مثل سر و صدا، نور، دما، رطوبت و نزدیکی به یک انسان است. مثلاً اگر دمای اتاق سرد شود، این ربات می تواند برای شبیه سازی احساس سرما به خود بلرزد. ربات هوشمند مذکور حتی می تواند آواز بخواند. البته این آواز بیشتر یک آوای ملودیک به حساب می آید تا آواز همراه با کلام.

آلتر در حال حاضر در موزه ملی علوم و فناوری های پیشرو در شهر توکیو به بازدید عمومی گذاشته شده است و تا آخر این هفته به نمایش نسبتاً ترسناک خود ادامه خواهد داد.

منبع:

thenextweb