کاوشگران صنعت پارس آرین یازده لوازم خانگی هوشمند برتر نمایشگاه | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

یازده لوازم خانگی هوشمند برتر نمایشگاه

لوازم خانگی هوشمند سهم بزرگی در نمایشگاه IFA 2014 در برلین داشتند. همه شرکت‌ها در تکاپو هستند تا بتوانند در این عرصه پیش قدم باشند و بهترین فناوری های خود را در این زمینه به کار گیرند تا بتوانند بازار این محصولات را تسخیر کنند. در میان آنها سامسونگ، فیلیپس، زیمنس، بوش و Miele حضوری بسیار فعال داشتند و لوازم خانگی هوشمند جالبی معرفی نمودند؛ از لامپ گرفته تا ماشین ظرف شویی هوشمند.

حال در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مروری بر بهترین لوازم خانگی هوشمند معرفی شده در نمایشگاه IFA 2014 داشته باشیم.

1- لامپ هوشمند Hue Beyond فیلیپس

1

لامپ هوشمند Hue Beyond فیلیپس از دو مجموعه لامپ LED تشکیل شده و از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS قابل کنترل است. شدت نور این لامپ ها قابل تغییر بوده و فناوری به کار گرفته شده در آن ها امکان ایجاد 16 میلیون رنگ را به شما می دهد.

قیمت لامپ های هوشمند جدید فیلیپس از 299 پوند شروع می شود و برای دریافت آن به همراه کیت کامل لوازم جانبی باید 529 پوند پرداخت.

2- جاروی هوشمند Miele Scout RX1

2

جاروی هوشمند جدید شرکت Miele به نام Scout RX1 با به کارگیری سنسورها و امکانات گوناگون، قرار است انقلابی در بازار این نوع جاروها به وجود آورد. از ویژگی های شاخص Scout می توان به بهره بردن از 7 سنسور مادون قرمز، یک دوربین دیجیتال و یک ژیروسکوپ اشاره کرد که همه این ها در کنار هم باعث می شوند این جارو بهترین عملکرد را داشته باشد.

سازنده این دستگاه تأکید می کند که اگر نیاز باشد این جارو به هر دلیلی از جمله شارژ کردن، کار خود را متوقف کند، این قابلیت را دارد که پس از شروع دوباره، همان کار قبلی را تا به اتمام رسیدن ادامه دهد.

3- لوازم خانگی هوشمند زیمنس

3

زیمنس که یکی از بهترین سازندگان لوازم خانگی در دنیاست، اعلام کرد که 3 عدد از محصولات مربوط به سری iQ700 به اپلیکیشن Home Connect مجهز خواهند شد. این اپلیکیشن مرکز کنترلی برای تمام لوازم خانگی متصل به آن است و این بار مایکروویو، اجاق گاز و ماشین ظرف شویی به وسایل تحت کنترل آن اضافه خواهند شد.

علاوه بر این، زیمنس قصد دارد دامنه لوازم خانگی هوشمند خود را گسترش دهد و ماشین لباس شویی و وسایل کوچکتر را هم به این اپلیکیشن -که برای اندروید و iOS عرضه می شود- تجهیز کند.

4- لوازم خانگی هوشمند بوش

4

بوش هم به زیمنس پیوسته و قصد دارد لوازم خانگی اش را از فناوری های هوشمند بهره‌مند سازد و همه آن ها را به هم متصل نماید. لوازم خانگی جدید این شرکت که از شبکه وای-فای پشتیبانی می کنند با اتصال به اپلیکیشن Home Connect قابل کنترل خواهند بود. این اپلیکیشن که برای زیمنس هم مشترک است، علاوه بر امکان کنترل از راه دور وسایل، حتی دارای بانک اطلاعاتی دستور غذا هم خواهد بود. اولین سری این لوازم خانگی، اجاق گازها و ماشین‌ های ظرف شویی سری 8 خواهند بود.

5- لوازم خانگی هوشمند شرکت Miele

5

شرکت Miele هم برای این که از قافله عقب نماند، اپلیکیشن مخصوص خود را برای کنترل لوازم خانگی هوشمندش معرفی کرده است. با استفاده از اپلیکیشن Miele@Mobile امکان کنترل کامل ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی و خشک کن وجود خواهد داشت. البته پیش از این نیز بعضی از لوازم خانگی این شرکت قابلیت اتصال به اپلیکیشن مربوط به خود را، اما با امکاناتی محدود داشتند. عرضه این اپلیکیشن جدید که امکان کنترل کامل وسایل را می دهد، قدمی رو به جلو برای شرکت Miele خواهد بود. همچنین این کمپانی اعلام کرده که به زودی لوازم خانگی دیگر این شرکت هم هوشمند خواهد شد.

6- غذاپز هوشمند Taurus MyCook Touch

6

غذاپر MyCook Touch از شرکت Taurus بر خلاف دیگر لوازم خانگی هوشمند که قصد دارند همگی با هم مرتبط و هماهنگ شوند، مسقل از دیگر وسایل کار می کند و تنها هدفش پخت و پز غذا است. این دستگاه با استفاده از شبکه وای-فای قابل کنترل است و همچنین، با اتصال به شبکه ابری تعداد زیادی دستور غذا را از طریق نمایشگر لمسی 7 اینچی اش یا اپلیکیشن مخصوص خود در اختیار شما خواهد گذاشت، که همگی با استفاده از ابزار مختلفی که در غذاپز تعبیه شده قابل تهیه هستند.

7-سنسور هوشمند فشارهوا Elgato Eve

7

Elgato Eve، دستگاهی است که با استفاده از سنسورهای خود، فشار، رطوبت و دمای هوای داخل خانه را اندازه گیری می کند و اطلاعات آن را روی اپلیکیشن خود ارائه می نماید. کارکرد این دستگاه بر مبنای پلتفرم HomeKit است که اپل آن را برای iOS 8 معرفی کرد. این دستگاه در اوخر سال 2014 عرضه خواهد شد.

8- پلتفرم لوازم خانگی هوشمند سامسونگ

8

گوگل شرکت Nest را خریداری کرده و اپل هم در حال کار بر روی HomeKit است. سامسونگ نیز بیکار ننشسته و با خرید شرکت SmartThings مشغول کار روی پلتفرم لوازم خانگی هوشمند خود است. با این حال چیزی در نمایشگاه معرفی نکرد و فقط به نمایش تصاویری از لوازم خانگی و خانه هوشمند بسنده نمود. در این تصاویر دستگاه تهویه هوا، درب گاراژ و لامپ های هوشمند با فرمان های صوتی S-Voice کنترل می شدند.

9- سنسورهوشمند Nest Protect

9

Nest Protect دستگاهی برای تشخیص دود و میزان مونوکسید کربن در محیط است که به هنگام وجود بیش از حد این موارد در هوای محیط، هشدار می دهد. این شرکت در نمایشگاه IFA 2014، نسخه دوم نرم افزار Protect را معرفی نمود که بسیاری از مشکلات دستگاه Nest Protect را حل خواهد کرد. از جمله پیشرفت های این به روزرسانی نرم افزاری، می توان به رفع مشکل هشدار اشتباه به دلیل وجود بخار آب و اضافه شدن قابلیت کنترل چراغ LED دستگاه اشاره کرد.

10- جاروی هوشمند Dyson 360 Eye

10

چند روز پیش به اطلاع شما رساندیم که شرکت Dyson جاروبرقی هوشمند رباتیک خود را معرفی کرد. این جارو برقی که 360 Eye نام دارد، یک نمونه دیگر از لوازم خانگی هوشمند است که با فناوری وکیوم قدرتمند کار می کند. این نوع جاروهای هوشمند اصطلاحاً Robovac (ترکیب Robot و Vacuum) نامیده می شوند. شرکت دایسون مدعی شده که دوربین این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد. به طوری که قادر است در حین کار، به تصویربرداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با زاویه دید ۳۶۰ درجه بپردازد تا جزئیات محیط را به خوبی بررسی کند.

360 Eye قدرت مکش بالایی دارد که آن را از دیگر جاروبرقی های هوشمند متمایز می کند. این دستگاه هم از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS قابل کنترل است.

11- جاروبرقی هوشمند سامسونگ

11

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2014 از سری جدید Robovac های خودش رونمایی کرد و مدعی شده که قدرت مکش این سری موسوم به Powerbot VR9000، تا 60 برابر بیشتر از جاروبرقی های رایج است. از دیگر ویژگی های سری جدید می توان به بهره گیری از سیستم چرخشی باد اشاره کرد که با استفاده از نیروی گریز از مرکز، ذرات مکش شده را با توجه به اندازه و وزنشان، مرتب می کند و هر یک را در محفظه مخصوص به خود در داخل دستگاه قرار می دهد. این تکنولوژی باعث می شود که کمتر نیاز به تعویض فیلتر و محفظه جارو باشد. همچنین دستگاه قادر است با استفاده از سنسور FullView، برآمادگی ها و چاله های محیط را شناسایی نماید تا بتواند از هموارترین مسیر عبور کند.

لوازم های خانگی هوشمند متنوعی در نمایشگاه IFA 2014 معرفی شدند. از لامپ هوشمند فیلیپس تا جاروها و ماشین لباسشویی سامسونگ و دیگر شرکت ها. اما آیا به نظر شما لوازم خانگی هوشمند، به مرحله ای از بلوغ رسیده اند تا بتوان آن ها را واقعاً کاربردی نامید؟ آیا خودتان از لوازم خانگی هوشمند استفاده می کنید؟ نظر و تجربه تان را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.