کاوشگران صنعت پارس آرین ملاقات با پنج تکنولوژی پیشرفته در سال ۲۰۱۶ | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

ملاقات با پنج تکنولوژی پیشرفته در سال ۲۰۱۶

Gameیکی از جالب‌ترین مشخصه‌های تکنولوژی، پیشرفت بدون توقف آن است. لازم نیست منتظر دیدن تکنولوژی‌های جدید بنشینید، اگر کمی به دور و اطراف خود نگاه کنید، هر روز می‌توانید گجت‌ها و تکنولوژی‌های جالب و جدیدی را دست خود و دوستان‌تان ببینید.

تکنولوژی‌های مختلفی هم تصمیم دارند در سال جدید میلادی خودشان را رو کنند. گوشی‌های هوشمند ارتقا می‌یابند، تبلت‌ها عوض می شوند و از همه مهم‌تر، تکنولوژی‌های جدیدی مثل دوربین‌های واقعیت مجازی وارد زندگی‌مان خواهد شد.

تکنولوژی‌های جدیدی هستند که در سال ۲۰۱۶ میلادی انتظار آمدن‌شان را می‌کشیم. در ادامه پنج عدد از آن‌ها را برای‌تان لیست کرده‌ایم. اگر تکنولوژی یا گجت جدیدی در ذهن دارید که از قلم افتاده است، در بخش نظرات از آن برای ما و دیگران بگویید.

‌‌‌‌‌

iPhone7Concept

اپل آیفون 7

آیفون سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی 6s، با مدل قبلی‌اش تفاوت چندانی نداشت. قابلیت‌هایی مثل دوربین بهتر یا 3D Touch هنوز هم ارتقا به 6s را برای بسیاری از کسانی که آیفون دارند به یک الزام تبدیل نکرده‌اند. با این حال، انتظار داریم تا آیفون 7 از زمین تا آسمان با مدل‌های قبلی فرق داشته باشد.

شایعات از گوشه و کنار گفته‌اند که آیفون جدید باریک‌تر است و از بدنه‌ای تمام فلزی و ضد آب بهره ‌می‌برد. اما نسبت به دیدن قابلیت‌های سخت‌افزاری جدید آیفون 7 بیشتر علاقه نشان می‌دهیم. برای مثال، شنیده‌ایم که آیفون 7 جک هدفون ندارد. پس احتمالا اپل تکنولوژی یک جدید و درست و حسابی برای اتصال بی‌سیم هدفون‌های‌اش پیدا کرده است؛ یا شاید هم برنامه‌ای دیگر در سر دارد که از آن خبر نداریم.

Oculus-1

هدست‌های واقعیت مجازی

شایعات به کنار، در سال ۲۰۱۶ قرار است سه هدست واقعیت مجازی وارد بازار شوند: هدست Oculus Rift، هدست HTC Vive و هدست PlayStation VR. در حالی که کمی نسبت به هدست HTC شک داریم (این هدست هنوز نه درست و حسابی معرفی شده است و هیچ بازی هم ندارد)، بسیار برای دیدن و امتحان دو هدست سونی و Oculus هیجان‌زده هستیم. سونی تا به امروز برای PlayStation VR بازی‌های مختلفی معرفی کرده است و هدست Oculus هم قیمت‌گذاری شده و تا چند ماه دیگر عرضه می‌شود.

هدست‌های واقعیت مجازی گیمرها را درست وسط دنیای مجازی‌شان قرار می‌دهند. البته فقط هم قرار نیست با این هدست‌ها بازی کرد. ویدیوها و فیلم‌های مختلفی همین حالا برای هدست‌های واقعیت مجازی وجود دارند.

با توجه به اینکه شرکت Oculus متعلق به فیس‌بوک است و سرمایه‌ای هنگفت آن را پشتیبانی می‌کند، انتظار داریم تا این هدست حسابی بترکاند.

هولولنز مایکروسافت را هم نباید فراموش کنیم، اما مطمئنیم که این دوربین واقعیت افزوده زودتر از سال ۲۰۱۷ عرضه نخواهد شد.

TeslaModel

تسلا مدل ۳

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، گفته است که مدل سوم خودروی Tesla را در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌کنند. با این حال، Tesla Model 3 قرار است در سال جدید میلادی رونمایی شود. از گوشه و کنار شنیده‌ایم که Tesla 3 قرار است تنها با یک بار شارژ، بیش از ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) حرکت کند. تسلا جدید حتی قرار است قیمتی کمتر از Model S و Model X داشته باشد.

این موضوع که شرکت تسلا می‌خواهد در چین کارخانه راه بیاندازد هم به کمتر شدن قیمت خودروهای این شرکت اشاره دارد.

شنیده‌ایم که قرار است تسلا Model 3 در ماه مارس (فروردین) معرفی و پیش‌فروش شود.

FrogRobotCEO

ربات‌های خدمت‌کار

هوش مصنوعی همین حالا در دستان شما وجود دارد؛ سرویس‌های هوشمندی مثل Cortana یا Siri و از همه مهم‌تر، موتور جستجوی گوگل، می‌توانند از شما یاد بگیرند. این سرویس‌ها قرار است در سال جدیدی میلادی در دستگاه‌ها و سرویس‌های متعدد و مختلفی به کار گرفته شوند.

اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی، استفاده از آن در ربات‌ها است. تنها در نمایشگاه CES امسال، ۲۳ شرکت رباتیک مختلف حضور داشتند. این مقدار نسبت به سال گذشته، ۷۱ درصد بیشتر است. ربات‌هایی هم که نمایش داده شدند از جاروبرقی‌های هوشمند (که به اسم ربات تمیزکننده به فروش می‌رسند) گرفته تا ربات‌های پیچیده‌ای مثل Pepper را شامل می‌شدند.

شرکت فرانسوی Blue Frog هم قرار است یک روبات اجتماعی برای تعامل با انسان را در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه کند. مطمئنا امسال ربات‌های پیشرفته‌ای را می‌توانیم در خانه‌های برخی افراد پیدا کنیم.

NintendoNX

نینتندو NX

در حالی که مایکروسافت و سونی روی همدیگر توانسته‌اند نزدیک به پنجاه میلیون کنسول بازی نسل هشتمی بفروشند، کنسول بازی نینتندو Wii Uحتی نتوانسته است ۴-۵ میلیون عدد فروش داشته باشد. شرکت نینتندو می‌داند که باید کنسول جدیدی عرضه کند؛ این کنسول هم باید تکنولوژی متمایز کننده‌ای داشته باشد.

شنیده‌ایم که این تکنولوژی متمایز کننده، ادغام یک کنسول خانگی و یک کنسول همراه است؛ یعنی می‌توان کنسول بعدی نینتندو را که فعلا NX نام دارد، در خانه به همراه داشت و بخش کوچکی از آن را با خود حمل کرد.

کنسول نینتندو به کنار، در سال جاری میلادی هم‌چنین بازی‌های عرضه می‌شوند که تکنولوژی ساخت‌شان یک سر و گردن از چیزی که قبلا دیده بودیم بالاتر است. ساخت بازی‌هایی مثل «آنچارتد ۴» یا «فاینال فانتزی ۱۵»، نیاز به قدرت کد نویسی و تکنولوژی‌های بسیاری قدرتمندی است؛‌ هر دو بازی هم در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند و این امکان را برای‌مان فراهم می‌کنند تا قدرت کنسول‌های جدیدمان را بهتر درک کنیم.