کاوشگران صنعت پارس آرین استفاده از تکنولوژی سبز برای ساختن میکروچیپ | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۱

استفاده از تکنولوژی سبز برای ساختن میکروچیپ

greenmicrochipscreatedoncellulosenanofibrilpaperZhenqiang “Jack” Ma   یک مهندس در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون است که تحقیقات او بر روی لوازم الکترونیکی مایکرویو متمرکز می باشد، در سپتامبر 2007 در حالی که مقالات IEEE را ورق میزد به یک موضوع جدید پی می برد که وی را حسابی گیج می کند . او می گوید :” من بخاطر تعداد تلفن های همراهی که روزانه در ایالت متحده دور ریخته می شوند شوکه شدم . و هنوز هم روزنه 426.000 مورد سفارش داده می شوند که این رقم بسیار بالایی است و به عنوان یک محقق نگران این موضوع هستم به خصوص وقتی که بدانی هر تلفن از تراشه هایی از آرسنید گالیم (GaAs) ساخته می شود .”

در مقاله 26 ماه می که موضوع آن طبیعت و ارتباطات بود، او و همکارش Shaoqin “Sarah” Gong (دانشمند مواد شناسی) به همراه همکاران دیگرشان در UW-Madison و Madison-based گروه کشاورزی محصولات آزمایشگاهی جنگل آمریکا (FPL) تحقیقاتی را برای ساخت تراشه های نیمه هادی تجزیه پذیر از چوب منتشر کردند ، آنها نشان دادند که تراشه های فرستنده گیرنده مایکروویو که با این روش ساخته می شوند به خوبی همتایان خود یعنی سیلیکون و GaAs اجرا می شوند.باید اضافه کنیم که بر خلاف سیلیکون ، GaAs و لایه های پلاستیک از جنس کاغذ ساخته شده اند اما از آن طرف هم برای کاغذ ، که عموما از الیاف چوب با 10 میکرومتر ضخامت و بزرگی (که آن را خشن و آسان برای پاره شدن می سازد) از الیاف بسیار کوچک استفاده کرده اند.

Ma می گوید :” اگر شما چوب را به الیاف خیلی ریز بشکنید در می یابید که الیاف ، کریستالهای واحد هستند . اگر این مواد برای ساخت یک بستر کنار هم قرار گیرند خیلی قوی می شوند یعنی خیلی قوی تر از کاغذی که ما استفاده می کنیم . وی می افزاید :” همچنین با اینکار شفاف می شوند و اتلاف انرژی پایینی دارند .”

فیبریل نانو سلولز (CNF) کاغذی که آنها استفاده می کنند تقریبا 200 میکرومتر ضخامت دارد،اگرچه محققان آن را با یک بستر اپوکسی پوشش داده اند تا در برابر رطوبت از آن مراقبت کنند که این کار نیز تاثیری بر تجزیه پذیری آن ندارد .

برای تولید تراشه های سبز ، محققان با دستگاه های سیلیکون و GaAs  در بالای لایه های ساخته شده از مواد مشابه آغاز به کار کرده اند .سپس مدارها از بستر اصلی را منتشر کرده و انتقال یا چاپ آنها را بر روی بسترهای نانو فیبریل انجام می دهند .با استفاده از این روش ، محققان چندین دستگاه مایکروویو GaAs را مانند آرایه ایی از aInP/GaAs در ترانزیستور دو قطبی و مدارهای حاوی خازن ، واسط RF و دیود شاتکی ایجاد کرده اند .

Ma گزارش می دهد :” عملکرد این دستگاه های انعطاف پذیر دقیقا مشابه مدارات سخت و معمولی است ”

این گروه همچنین چند مدار منطقی دیجیتال مبتنی بر سیلیکون بر روی بسترهای کاغذی را نشان داده اند .

Ma می گوید : با اینحال این بسترها ممکن است در موارد زیادی کاربرد داشته باشد . ممکن است فیلمهای نانو فیبریل در سلولهای فتوولتائیک در صفحه نمایش استفاده شود چون در مقایسه با شیشه خواص انتقال نور بهتری دارد .
بعلاوه این روش باعث کاهش هزینه ها و کاهش میزان مواد گران قیمت مانند آرسنید گالیم و سیلیکون بسیار خالص شده است .

1 دیدگاه در “استفاده از تکنولوژی سبز برای ساختن میکروچیپ

دیدگاه بسته شده است