کاوشگران صنعت پارس آرین هک اسکنر اثرانگشت گوشی با استقاده از چاپگر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

هک اسکنر اثرانگشت گوشی با استقاده از چاپگر

fingerprintاسکنر اثر انگشت یکی از راهکارهای امنیتی است که به طور گسترده در گوشی های هوشمند بکار برده می شود. شاید شما هم جزو کسانی باشید که از این روش برای ایمن نگه داشتن گوشی تان استفاده می کنید. اما به تازگی مشخص شده که حتی اثر انگشت شما هم می تواند هک شود. محققان به تازگی دریافته اند که با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان و یک جوهر مخصوص و کاغذ هرکسی می تواند گوشی شما را در 15 دقیقه یا کمتر هک کند.

Kai Cao و Anil Jain از دانشگاه ایالتی میشیگان از اسکن اثرانگشت در 300 dpi و چاپ آن بر روی کاغذ AgIC با جوهر نقره رسانا، برای هک کردن روش اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند استفاده کردند.

در واقع، در این تحقیق از یک اثر انگشت چاپ شده برای هک کردن Honor 7 هوآوی و گالکسی S6 استفاده شد؛ نتایج بسیار جالب بود وگوشی دوم بلافاصله با استفاده از اثر انگشت چاپ شده باز شد. در ویدیو زیر هم می توان نحوه انجام این کار را دید.

اگر چه این روش تنها بر روی این دو گوشی هوشمند تست شده، اما دستگاه های متعددی از جمله 5Sآیفون، گالکسی S5 و S7 و One Max اچ تی سی از اسکنر اثر انگشت مشابهی استفاده می کنند.

بدون شک، در آینده هم گوشی های هوشمند و تبلت های بیشتری از این روش برای تایید اعتبار سریع استفاده خواهند کرد. گزارش منتشر شده این محققان به منظور گسترش آگاهی از روش های هک ممکن صورت گرفته، که می توانند توسط تولیدکنندگان گوشی در آینده تعمیر شوند.

این تحقیقات یک راه سریع تر برای ورود به تلفن همراه از طریق هک اثر انگشت نسبت به روش های معرفی شده Chaos Computer Club نشان می دهد. این کلوب قبلا از موادی مانند تونرهای ضخیم و شیر یا چسب چوب برای ایجاد اثر انگشت جعلی استفاده کرد که زمان بیشتری طول می کشید.