کاوشگران صنعت پارس آرین ارزان‌ترین لپ‌تاپ دنیا فقط 79 دلار قیمت دارد | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

ارزان‌ترین لپ‌تاپ دنیا فقط قیمت 79 دلار

آلوینرنسل رایج کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت 200 دلاری یا حتی کمتر، کاملا مقرون به صرفه هستند. اما این لپ‌تاپ 11.6 اینچی که با سیستم عاملی مبتنی بر اندروید کار می‌کند، ساخت شرکت «آلوینر» (Allwinner) چین است و تنها 79 دلار می‌ارزد. نکته‌‌ی جالب توجه این است که برای خرید این لپ‌تاپ باید سفارش عمده‌ بدهید؛ لپ‌تاپ 79 دلاری که احتمالا ارزان‌ترین لپ‌تاپ معمولی (بدون صفحه نمایش لمسی) دنیا است، کوچک‌ترین مدل لپ‌تاپ‌های این شرکت است، پردازنده‌ی ARM چهار هسته‌ای، یک گیگ رم و 8 گیگ حافظه‌ی داخلی دارد. با پرداخت 20 دلار بیش‌تر یک مدل مجهزتر با 2 گیگ رم و حافظه‌ی بیش‌تر خواهید داشت.

قسمتی از راز فرمول صرفه‌جویانه‌ی شرکت آلوینر به دلیل استفاده از ترکیب سیستم عامل‌ها است که دسکتاپ دوباره طراحی شده‌ای از اندروید است. یعنی شما با این لپ‌تاپ محیط کار بزرگ‌تر نسبت به زمانی که یک صفحه کلید را به یک وسیله‌ی اندرویدی وصل می‌کنید خواهید داشت.

شرکت آلوینر یک لپ‌تاپ 14.1 اینچی ساخته که 99 دلار است؛ اما مثل لپ‌تاپ کوچک‌تر، قیمت نهایی آن بستگی به سفارش عمده دارد که در کاهش قیمت محصول موثر است. حتی اگر آلوینر نتواند دقیقا با فروش 79 دلاری این محصول به سود مطلوب خود برسد و قیمت محصولات خود را افزایش دهد، بازهم با خرید لپ‌تاپ‌های آینده‌ی این شرکت در مقایسه با بازار حال حاضر حداقل 50 درصد از پول‌تان را پس‌انداز می‌کنید.