کاوشگران صنعت پارس آرین 20 روش ساده برای افزایش رتبه بندی الکسا | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

20 روش ساده برای افزایش رتبه بندی الکسا

20 روش ساده برای افزایش رتبه بندی الکسااین سیستم رتبه بندی به شما کمک خواهد کرد که از تعداد بازدید صفحه وبسایتتان در هر لحظه مطلع شوید. فقط کافیست که نوار ابزار اَلِکسا را در وبسایتتان نصب کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه را بعد از نصب خواهید دید. این نوار ابزار اطلاعات سه ماهه را جمع آوری کرده و هر روز تعداد استفاده و بازدید از هر صفحه را محاسبه می کند. این محاسبات روی تعداد استفاده از یک سایت خاص و تعداد بازدید از صفحه ای در همان سایت تاثیر دارد. سپس با محاسبات ساده ریاضی ، سایت رتبه بندی می شود.

Alexa

رتبه بندی اَلِکسا توسط شمار زیادی از کارشناسان سایت ، و کارشناسان در تبلیغات داخل شبکه ای استفاده می شود تا میزان مرغوبیت وبلاگتان را بسنجد . بطور ساده اگر وبلاگی قصد بالا بردن هزینه های تبلیغاتی را داشته باشد ، الکسا به شما کمک می کند  نسبت به هزینه مورد نظرتان  وبلاگ مناسب و مرغوب تر را تشخیص دهید.

مشکلی که برخی از کاربران به آن اشاره دارند این است که ، الکسا نسبت به رتبه بندی سایت ها  مبهم و گاهی اوقات با بی دقتی عمل می کند زیرا  رتبه بندی را بر اساس وب مسترهای بزرگتر (Webmaster) و یا مخاطبان تکنولوژی انجام می دهد.

اما در واقع علت خطای اَلِکسا این است که اکثر افراد حرفه ای در این زمینه الکسا را روی وبشان نصب کرده اند که این برنامه برای کاربران عمومی هنوز ناآشناست.

 

خیلی از افراد نیز بر این عقیده هستند که الکسا روش نادرستی برای رتبه بندی سایتها بکار می برد.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از مسائل ناشناخته است و همه این ها را نمی توان با برهان و استدلال حل کرد.
در مدتی کوتاه الکسا توانسته است رتبه بالایی در میان آگهی دهندگان اینترنتی بدست بیاورد.
برای شروع کار سیستم الکسا می توان دو راه ساده را پیشنهاد داد . اگر شما از internet Explorer استفاده می کنید صفحه الکسا را ببینید و سپس آن را دانلود کنید . اگر فایرفاکس (Firefox)  استفاده می کنید در قسمت جستجو واژه Alexa Rank را تایپ کنید تا برایتان ظاهر شود . از گوگل هم می توان این صفحه را جستجو کرد ولی ما به شما توصیه می کنیم که الکسا را در فایرفاکس جستجو کنید.
آیا امکانش هست که سیستم رتبه بندی الکسا را بطور ثابت و یا غیر ثابت روی سایت نصب کرد؟ این سیستم طوری طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد از رتبه میلیونی به رتبه صدهزارتایی ارتقاء پیدا کنند ، اما کاهش رتبه ده هزارتایی به هزارتایی به علت مبارزه انعطاف پذیر میان وب سایت ها کار بسیار سختی است .

 

بعضی ها لجوجانه اعتقاد دارندکه هیچ مدرکی برای اثبات ،ثابت بودن سیستم الکسا نیست در حالیکه بعضی معتقدند که این سیستم طبق مقیاس بندی کار می کند. هنوز نمی توان گفت که نرم افزار های گوناگون وقتی روی بلاگ های متفاوت نصب می شوند نتیجه یکسانی دارند.
شما می توانید 20 روش زیر را برای بدست آوردن رتبه بالاتر در الکسا امتحان کنید:
این روش ها توسط افراد متعددی که از این نرم افزار استفاده کرده اند جمع آوری شده است.
نتیجه گیری از این روش ها همگی بستگی به پایداری فعالیت شما دارد ، هرچند همه ما می دانیم که با  بالا بردن کیفیت کار حجم وسیعی از بازدیدکنندگان را به سمت خودمان خواهیم داشت. این راه بهتر است از اینکه بخواهیم به وسیله نرم افزار های غیر واقعی رتبه خود را بالا ببریم.

 

شما باید تمام تلاش  برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان از سایتتان را انجام دهید و به موارد ذیل عمل کنید.
1-    مهم ترین قدم نصب برنامه الکسا است و اینکه وبلاگتان را به عنوان صفحه اصلی معرفی کنید.

2-    از دیگران بخواهید که از Alexa toolbar استفاده کنند ، منظور از دیگران دوستان ، مدیران سایت  و خوانندگان وبلاگ است. مطمئن شوید که توضیح کاملی از نوار ابزار و سیستم ردیابی الکسا دارید . و بنابراین مخاطبان کاملاً  آگاهند که در نوارابزار چه چیزی نصب کنند .

3-    اگر در یک دفتر کار و یا شرکت خودتان کار می کنید ، نوار ابزار الکسا و یا SS Firefox را روی تمام رایانه ها نصب کنید ، وبسایتتان را به عنوان  صفحه اصلی برای تمامی کارمندان منظور کنید . ممکن است اینکار برای بالا رفتن بازدید وبسایت موثر باشد.

4-    از دوستانتان بخواهید که از طریق الکسا به وبسایتتان امتیاز دهند . اینکار ممکن است برای بالا رفتن رتبه به شماکمک زیادی بکند.

5-    در مورد الکسا مطلب بنویسید . مدیران سایتها و ، وبلاگ نویسان علاقه دارند راهکارهای افزایش رتبه اشان را بدانند . با اینکار دیگران هم به شما می پیوندند و توجهات عظیمی به وبسایت شما خواهد شد. اینکار به آرامی به افزایش رتبه شما کمک خواهد کرد.

6-    رتبه بندی الکسا را روی وبسایتتان قرار دهید. با انجام اینکار روزانه مقدار قابل توجهی کلیک خواهید داشت  و هر کلیک یک بازدید محسوب می شود هر چند اگر واقعاً صفحه وبسایتتان بازدید نشده باشد.

7-    آدرس سایتتان را در انجمن مدیران سایت به نمایش بگذارید.  آنها معمولاً نوار ابزارنصب شده دارند. و از آنها بخواهید که از سایتتان دیدن کنند و پیشناداتشان را ارائه دهند. این بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن مطالبتان است.

8-    مطالبی که مربوط به مدیران سایت می شود را ثبت کنید. این کار باعث می شود که شما در رده SEO قرارد بگیرید . جایی که در آن بیشتر مدیران سایت نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند. و به این صورت مقاله هایتان را در وبسایت های اجتماعی و صفحه های مدیران سایت ارتقاء می دهید.

9-    از مای اسپیس (MySpace) استفاده کنید. استفاده از مای اسپیس زیاد توصیه نمی شود مگر اینکه شما واقعاً علاقه به استفاده از الکسا را داشته باشید. از عکس ها و بنرهای مجذوب کننده در قسمت URL استفاده کنید. اگر مطالبی که در وبسایت قرار میدهید مربوط به مای اسپیس باشد  اینکار بسیار موثر خواهد بود .

10-    از راهنمایی های الکسا در وبسایت URL استفاده کنید و سایت های زیر را تایپ کنید http://redirect.alexa.com/redirect?www.dirmaxe.com و یا سایت dirmaxe.com را با URL جایگزین کنید. راهنمایی های URL را در قسمت نظریه های وبلاگتان درج کنید.  این راهنمایی آی پی آدرس هایIP address) ) منحصر به فرد را یکبار در روز شمارش می کند و کلیک بر روی زمان محلی هیچ کمکی نمی کند. مدرک رسمی برای اثبات اثرهای مثبت الکسا وجود ندارد بنابراین این برنامه را با احتیاط استفاده کنید.

11-    مطالب و مقاله هایتان را در وبسایت های اجتماعی آسیایی بگذارید. برخی از مدیران وبسایتها عقیده دارند که وبسایتهای آسیای شرقی بزرگترین طرفداران نوار ابزار الکسا هستند.  این آمار از 500 کاربر نوار ابزار الکسا در وبسایتهای متعدد آسیایی  بدست آمده است. اگر شما زمان کافی برای رقابت دارید از این روش استفاده کنید.
12-    بخش ابزار مدیریت وب را روی وبسایتتان نصب کنید. این کار جذابیتی برای مدیران ایجاد می کند تا چندین بار از وبسایت شما دیدن کنند.

13-    وبساتتان را تزئین کنید و از رنگ و شکل استفاده کنید. اینکار باعث می شود  که حجم زیادی از بازدید کنندگان به وبسایت شما سری بزنند و رتبه شما به طور مثبتی افزایش پیدا کند . بطور منطقی شما نیاز  دارید که کیفیت کارتان را برای داشتن رتبه بهتر بالا ببرید.

14-    به ازای هر کلیک پرداخت را انجام دهید. با جستجوی آگهی در مکان هایی مثل گوگل و اگزکت Exact حجم عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایتتان خواهید داشت. حتی اگر آگهی های شما به مدیران سایت مربوط باشد تعداد بازدید دوبرابر می شود.

15-    بخش   auto-surfs  الکسا را امتحان کنید. این قسمت برای بالا بردن نام تجاری سایت های تازه تاسیس خوب عمل می کند. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این بخش در کنار متن های تجاری ، دچار مشگلاتی خواهید شد. راه حل طولانی مدت برای حل این مشگل وجود ندارد پس دقت کنید که با احتیاط از این بخش استفاده کنید.

16-      سیستم الکسا را روی وبسایتتان طوری برنامه ریزی کنید که مقاله ها و خبرهای جدید را طبقه بندی کند .  اینکار باعث می شود که مدیران سایت به راحتی به منابع و مطالب دسترسی پیدا کنند و یا بازدیدکنندگان گاه گاه به وبسایتتان سری بزنند و رتبه شما بالا برود.

17-    از مطالبی استفاده کنید که برای عموم مردم جالب باشد . مطالبی که بیشترین بازدید را دارند از این دسته هستند. و توسط یک نمودار رتبه بندی می توان این مطالب را شناسایی کرد.

18-    آگهی و لینک های برجسته را از فایل مدیران وب خریداری کنید زیرا این آگهی ها بازدید از صفحه اتان را بالا می برند و باعث بالا رفتن چشمگیر رتبه شما خواهند شد.

19-    پوسترهای تبلیغاتی برای بالا رفتن بازدید صفحه اجاره کنید . با خرید امضاء از مدیران سایت و یا مقاله هایی که کیفیت بسیار بالا دارند باعث رشد وبلاگ شما می شود.

پوسترهای اجاره ای را به راحتی می توان از سایت های دیگر بدست آورد.

20-    به صاحبان سایبر کافه (Cybercafe)  هزینه نصب نوار ابزار الکسا را پرداخت کنید تا آن را  به عنوان صفحه اصلی نصب کنند . اینکار ممکن است سخت باشد و راه حل دائمی برای مشگل نباشد . بعضی ها بر این عقیده هستند که این روش  موثر ا ست .