کاوشگران صنعت پارس آرین وب میل و آموزش ساخت ایمیل در سی پنل | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

وب میل و آموزش ساخت ایمیل در سی پنل

webmail-cpanel-770x186

 

وب میل چیست؟

وب میل‌ها ابزارهای مبتی بر فضای وب هستند که جهت ارسال و دریافت پست‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند. وب میل‌ها از هر مکان و هر رایانه متصل به اینترنت قابل دسترسی هستند. امروزه سرویس‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل بسیاری در سراسر وب مشغول به فعالیت هستند و تعدادی از آن‌ها نظیر Gmail و Yahoo خدمات متنوعی را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر صاحب یک کسب و کار حرفه ای و یک وب سایت هستید، می‌توانید به آسانی و با کمک webmail ایمیل اختصاصی خود را با دامنه شخصی ایجاد و مدیریت نمایید. به عبارت دیگر به جای استفاده از آدرس yourname@gmail.com می‌توانید از ایمیل yourname@yoursite.com استفاده کنید. علاوه بر امکان ساخت ایمیل بر روی دامنه خود، مدیریت و دسترسی آسان پیام‌ها، مدیریت میزان فضای ایمیل و ساخت چندین حساب کاربری بر روی یک دامنه از مزایای وب میل‌ها و ایمیل‌های اختصاصی است.

همانطور که اشاره شد، برای ایجاد یک ایمیل اختصاصی برای وب سایت خود، تنها کافیست یک دامنه وهاست (میزبان وب سایت) داشته باشیدو به کمک پنل مدیریت‌ هاست خود، ایمیل / ایمیل‌های مورد نظر را ایجاد نمایید. Cpanel یکی از معروف‌ترین و در عین حال پرکاربردترین پنل های مدیریت ‌هاست‎های لینوکسی است. از همین رو در ادامه نحوۀ ساخت ایمیل بر روی این پنل مدیریت آموزش داده خواهد شد.

ساخت ایمیل در سی پنل – Cpanel :

مرحله یک:

از طریق آدرس، حساب کاربری و رمز عبوری که شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار داده است وارد کنترل پنل مدیریت Cpanel شوید. به صورت پیش فرض با قرار دادن cpanel/ در انتهای آدرس سایت خود، می توانید وارد صفحه “ورود” سی پنل شوید.

cpanel1

مرحله دو:

در صفحه اصلی، بر روی آیکن Email Accounts کلیک کنید.

cpanel2

مرحله سه:

در قسمت‌های خواسته شده، به ترتیب نام موردنظر خود را برای پست الکترونیک، یک کلمه عبور قوی، تکرار رمز عبور و میزان فضای ایمیل را وارد نمایید.

cpanel3

مرحله چهار:

در نهایت روی دکمه Create Account کلیک کنید تا حساب کاربری (Account) شما ساخته شود. صفحه ای جهت تأیید ایمیل شما نمایش داده می‌شود که با تأیید آن ایمیل شما ساخته می‌شود.

 

حذف ایمیل: برای حذف حساب کاربری ساخته شده، تنها کافیست روی دکمه Delete کلیک کنید و پاک شدن آن را تأیید نمایید

cpanel4

 

نحوه دسترسی به ایمیل‌ها از طریق وب میل:

تا اینجا با نحوه ساخت ایمیل در پنل مدیریت آشنا شدید، در ادامه خواهید آموخت که چگونه به ایمیل‌های خود دسترسی پیدا کنید و آنها را مدیریت نمایید.

دسترسی به وب میل در سی پنل:

برای دسترسی به صفحه ورود ایمیل خود، کلمه webmail/ یا ٢٠٩٥: را در انتهای دامنه خود تایپ نمایید.

( http://yourdomain.com/webmail)

cpanel-webmail-login

ایمیلی که ساخته اید را به همراه رمز عبور آن وارد نمایید و بر روی دکمه Log in کلیک نمایید. سپس یکی از ٣ نرم افزار مدیریت ایمیل یاWebmail را انتخاب کنید تا وارد محیط ایمیل‌ها شوید و ایمیل‌های ارسالی و دریافتی را مدیریت کنید.

cpanel-webmail

همچنین می‎توانید به کمک نرم افزارهای Mozilla Thunderbird و Outlook به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید.