کاوشگران صنعت پارس آرین معرفی و ثبت سایت در گوگل | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

معرفی و ثبت سایت در گوگل

submit-site-to-google-770x186

برخی از افرادی که به تازگی صاحب یک وب سایت شده‌اند، این تصور را دارند که به محض ثبت ‌هاست و دامنه و طراحی سایت، با جستجوی نام سایت خود در گوگل، می‌توانند سایت خود را در بین نتایج مشاهده نمایند. اما حقیقتاً اینطور نیست! شما به عنوان صاحب وب سایت باید پس از مرحله طراحی سایت اقداماتی را انجام دهید تا سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد. روش‌ها و نکاتی که در ادامه بیان خواهند شد به شما کمک خواهند کرد تا سایت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در بین نتایج موتور جستجوی گوگل قرار بگیرد. با توجه به حجم محتوا، سیستم مدیریت محتوا، کلمات کلیدی و … یک وب سایت معمولاً حداکثر در مدت یک هفته الی یک ماه توسط گوگل بررسی و در بانک اطلاعاتی آن ثبت می‌گردد. از اولین اقداماتی که پس از عملیات طراحی باید توسط مدیر وب سایت صورت گیرد، معرفی و ثبت سایت در گوگل است. توصیه می‌گردد این معرفی زمانی انجام شود که حداقل چند مطلب مختلف به همراه کلمات کلیدی مرتبط در سایت منتشر شده باشد. این کار باعث تسریع ثبت سایت و همچنین ارتقا رتبه سایت در میان نتایج جستجو می‌شود.

روش توصیه شده – استفاده از سرویس Google Webmaster:

سرویس گوگل وبمستر، ابزاری بسیار کاربردی و قدرمند است که وضعیت سایت، لینک‌های ورودی و خروجی، سلامت لینک‌ها و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار صاحبان و ب سایت‌ها و وبمسترها قرار می‌دهد.

گام یک – ورود و تأیید مالکیت وب سایت

مرحله ١: ابتدا با تایپ آدرس google.com/webmasters در مرورگر خود، وارد سرویس گوگل وبمستر شوید و بر روی دکمه Sign in to Webmaster Tool کلیک نمایید.

submit-site-to-google-1

مرحله ٢: در صورتی که از قبل یک حساب کاربری (ایمیل) شرکت جی میل دارید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. و بر روی دکمه Sign in کلیک نمایید. در غیر اینصورت با کلیک بر روی Create an account یک حساب کاربری جدید بسازید.

submit-site-to-google-2

مرحله ٣: بر روی دکمه ADD A SITE کلیک کرده و آدرس سایت خود را وارد نمایید و سپس روی گزینه Continue کلیک نمایید.

submit-site-to-google-3

مرحله ٤: در این مرحله شما باید مالکیت وب سایت خود را اثبات نمایید. در این صفحه دو شیوه به شما معرفی می‌گردد.

١. شیوه پیشنهادی آپلود فایل درهاست : با کلیک بر روی گزینه this HTML verification file، فایل HTML را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید. سپس فایل دانلود شده را به کمک ابزار فایل منیجر یا نرم افزارهای اتصال FTP، درون پوشه اصلی‌هاست سایت خود توسط آپلود کنید. (برای‌هاست ویندوز داخل پوشه www/root و برای‌هاست لینوکس درون پوشه public_html آپلود کنید)
برای تأیید صحت آپلود فایل، بر روی لینک نمایش داده شده کلیک کنید. درصورتی که فایل به طور صحیح آپلود شده باشد، عبارت google-site-verification همراه با نام فایل آپلود شده در صفحه مرورگر نمایش داده می‌شود.

submit-site-to-google-4-3
در نهایت بر روی دکمه قرمز رنگ Verify کلیک کنید.

submit-site-to-google-4

٢. شیوه‌های جایگزین: درصورتی که امکان آپلود فایل بر روی‌هاست خود را ندارید، می‌توانید از شیوه‌های جایگزینی که در تب Alternate method معرفی شده‌اند استفاده نمایید. برای نمونه، در شیوه HTML tag، باید کد نمایش داده شده را در بین تگ <head> و <head/> واقع در فایل قالب سایت قرار دهید و سپس بر روی دکمه Verify کلیک نمایید. همچنین می‌توانید از سایر گزینه‌ها برای تأیید وب سایت خود استفاده نمایید.

submit-site-to-google-4-2

تا اینجا مالکیت سایت شما تأیید شد. حالا باید برای سایت خود نقشه ای (sitemap) طراحی کنید تا موتورهای جستجو به کمک آن مطالب سایت شما را شناسایی و در میان نتایج خود قرار دهند.

submit-site-to-google-verf

 

گام دو-ساخت نقشه سایت:

اگر وب سایت شما بر بستر سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و جوملا طراحی شده است، افزونه‌هایی برای ساخت نقشه سایت وجود دارند. می‌توانید آن‌ها را دانلود و از طریق پنل مدیریت وب سایت آن‌ها را فعال نمایید. سپس به آسانی نقشه سایت خود را بسازید.
همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت www.xml-sitemaps.com، برای ۵۰۰ صفحه سایت یا وبلاگ خود بطور خودکار و رایگان نقشه سایت ایجاد نمایید.

مرحله ١: در قسمت Starting URL نام سایت یا وبلاگ خود را وارد نمایید. سپس در قسمت Change Frequency نوع به روز شدن سایت خود را انتخاب کنید. اگر سایت یا وبلاگ شما روزانه به روزرسانی می‌شود گزینه Daily را انتخاب کنید در غیر اینصورت گزینه هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنید.

مرحله ٢: در قسمت Last Modification تاریخ آخرین به روز رسانی سایت را وارد کنید و اگر مطمئن نبودید گزینه Use Server Response را انتخاب نمایید.

مرحله ٣: در قسمت Priority گزینه Automatically Calculated Priority را انتخاب و بر روی گزینه Start کلیک کنید تا برنامه شروع به لیست نمودن سایت شما نماید. با توجه به به تعداد و حجم صفحات سایت شما، این کار کمی زمان بر خواهد بود.

submit-site-to-google-5

مرحله ٤: در نهایت فایل sitemap.xml را دانلود نمایید.

submit-site-to-google-sitmap

گام سه-ثبت و معرفی نقشه سایت:

مرحله ١: مجدداً وارد صفحه اصلی حساب کاربری خود در Google Webmaster شوید و بر روی تصویر سایت خود کلیک نمایید.

submit-site-to-google-6

مرحله ٢: از منوی سمت چپ بر روی گزینه Crawl و سپس Sitemap کلیک کنید.

مرحله ٣: بر روی دکمه ADD/TEST SITEMAP کلیک کنید و در کادر ظاهر شده نام نقشه سایت ساخته شده یعنی عبارت SITEMAP.XML را تایپ کنید و سپس بر روی دکمه Submit Sitemap کلیک کنید.

submit-site-to-google-7

در صورتی که تمام مراحل بصورت کامل و صحیح انجام شده باشد، سایت شما ظرف مدت حداکثر یک هفته توسط گوگل بررسی و درنتایج جستجوها نمایش داده می‌شود.

روش جایگزین – معرفی مستقیم:

ممکن است شما صاحب یک وبلاگ یا وب سایت باشید و به هر دلیلی امکان دسترسی به هاست و آپلود فایل و یا اضافه کردن کد به قالب خود را ندارید. با استفاده از یکی دیگر از امکانات Google Webmaster قادر خواهید بود وبلاگ خود را به گوگل معرفی و ثبت نمایید.

مرحله ١: وارد آدرس google.com/addurl شوید .در صورتی که از قبل یک حساب کاربری (ایمیل) شرکت جی میل دارید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. و بر روی دکمه Sign in کلیک نمایید. در غیر اینصورت با کلیک بر روی Create an account یک حساب کاربری جدید بسازید.

مرحله ٢: در کادر URL آدرس سایت خود را وارد نمایید و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را تایپ کنید و در نهایت و بر روی دکمه Submit Request کلیک نمایید.

submit-site-to-google-8

در صورتی که تمام مراحل بصورت کامل و صحیح انجام شده باشد، سایت شما در این روش ظرف مدت حداکثر دو هفته الی یک ماه توسط گوگل بررسی و درنتایج جستجوها نمایش داده می‌شود.