کاوشگران صنعت پارس آرین 10 روش ساده برای موفقیت وب سایت شما | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

10 روش ساده برای موفقیت وب سایت شما

این روزها بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ بر لازم بودن وب سایت در تجارت خود آگاهی دارند ، از اینرو با بکار بردن این 10 روش ساده در وب سایت خود، رشد ترافیک و آمار بازدید افزایش خواهد یافت.
بازدیدکنندگان و کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن وب سایت شما را مرور می کنند و در چند ثانیه اول بنا به طراحی و محتوای وب سایت شما  تصمیم می گیرند. من به شما قول می دهم که با رعایت کردن روش های ساده زیر کارایی و بهره وری وب سایت شما چند برابر خواهد شد.

1- استفاده از خبرنامه الکترونیکی
نباید این موضوع را فراموش کرد که بسیاری از کاربران وب سایت ها فقط یک بار به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد و شاید به هر دلیلی دیگر به وب سایت شما مراجعه نکند.
بهترین راه برای برگرداندن کاربر در وب سایت، گرفتن اطلاعات شخصی برای مطلع کردن است. بهترین روش استفاده از خبرنامه از طریق ایمیل است که بعنوان اینکه “با وارد کردن آدرس ایمیل خود از آخرین خبرهای وب سایت ما باخبر شوید ” از کاربر بخواهید تا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. هر یکماه یکبار با ارسال آخرین اخبار و اطلاعیه کاربر خود را مطلع سازید.

2- معرفی سایت در موتورهای جستجو
یکی از کلیدی ترین نکات در موفقیت وب سایت دیده شدن وب سایت شما در موتورهای جستجو می باشد. در حال حاضر هزاران موتور جستجو در اینترنت وجود دارد ولی فقط حدود ده ها موتور جستجو در اینترنت بسیار مهم هستند.آیا وب سایت شما در موتورهای جستجو معرفی شده است؟ پیشنهاد می شود در اولین گام وب سایت خود را در سایت های yahoo,Google,Bing,MSN,Altavista معرفی کنید. یکی از بهترین دایرکتوری ها Dmoz است که حتما وب سایت خود را در این دایرکتوری معرفی کنید زیرا بسیار از موتورهای جستجو از این دایرکتوری استفاده می کنند.

3- کار بیشتر ورودی اصلی سایت و یا صفحه نخست سایت
منظور من از ورودی اصلی سایت و یا همان صفحه نخست سایت مکانی است که کاربران و بازدیدکنندگان پس از باز شدن کامل وب سایت بدون اینکه اسکرول (Scroll) صفحه را پائین کند به آن بر می خورند.
فراموش نکنید که کاربر وب سایت شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسد و گرنه بدون هیچ معطلی صفحه سایت را بسته و به سراغ سایت دیگر می رود در نتیجه سعی کنید که نمای اصلی وررودی سایت بسیار مفید باشد و نکات کلیدی و مهم در این بخش قرار بگیرد.

4- گزارش گیری از وب سایت خود
شاید برای شما جالب باشد که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا شغل جدیدی به نام تحلیل گر وب سایت ایجاد شده که کار آنها گزارش گیری آمار بازدید وب سایت و تحلیل رفتار مشتری در سایت می باشد. برای مدیران سایت ها این نکته بسیار مهم است که بدانید کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما از طریق کدام وب سایت و یا از طریق جستجوی چه کلمه کلیدی به سایت شما راه پیدا کرده است. چه صفحه ای از سایت بیشتر دیده شده؟ کدام صفحه به مزاج کاربر خوش نیامده و از وب سایت خارج شده است؟ سایت شما در چه ساعت هایی از روز بیشتر دیده شده است؟این نکات می تواند در پیشرفت و افزایش بازدیدکننده و در نتیجه فروش بیشتر تاثیر به سزایی داشته باشد، در حال حاضر سرویس هایی مانند Google  Analytics  و Get Clicky و یا سرویس های فارسی زبان همانند وبگذر و یا PersianStat راه حلهای مناسبی برای شروع کار به حساب می آیند.

5- اعمال قانون Pareto بر روی آمار بدست آمده در وب سایت
Pareto’s Principle  یا همان قانون ۸۰-۲۰ می گوید که ۸۰ درصد بازدید های سایت مربوط است به ۲۰ درصد محتویات و مطالب وب سایت شما. کافی است که شما با گزارش ها و تحلیل وب سایت خود بیشتر تمرکز خود را بر روی مطالب یا صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند بگذارید، یعنی شما باید ۸۰ درصد زمانی را که برای تولید محتوای سایت خود کنار می گذارید، برای آن ۲۰ درصدی که بیشترین بازدید و بازخورد و توجه را داشته اند بگذارید.
اگر می بیند که اکثر کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند مستقیما به صفحه خاصی می روند شما برای اینکه آن صفحه مفید تر و کارآمد تر باشد باید وقت بیشتری روی آن صفحه بگذارید.

6- انتخاب مکانی مناسب برای RSS Feed سایت شما
در حال حاضر بسیاری از کاربران اینترنتی از سرویس RSS سایت ها بسیار استفاده می کنند.آیا وب سایت شما خدمات RSS را ارائه می کند؟ در حال حاضر آیکون RSS خود را در کجای وب سایت قرار داده اید؟ فراموش نکنید که آیکون RSS  را در مکانی بسیار مناسب و کاملا در دید قرار دهید تا بازدید کنندگان شما از این موضوع اطلاع داشته باشد و به راحتی آن را پیدا کنند.

7- جستجو گر داخلی برای سایت شما
اگر وب سایت شما در ابتدای کار است و هنوز تعداد صفحات و محتویات آن زیاد نشده است از همین حالا به فکر جستجوی داخلی در وب سایت خود باشید. طبق آخرین آمارها بیش از 23% کاربران وب سایت ها از جستجوی داخلی وب سایت ها استفاده می کنند. وجود یک جستجوگر داخلی در وب سایت شما به کاربران کمک خواهد کرد تا به مطالب مورد نظر خود راحت تر دسترسی پیدا کنند.

8- استفاده از فضاهای خالی و نوع فونت
یکی ار مهمترین نکاتی که باعث خروج کاربران از وب سایت شما می شود سردرگمی و درهم ریختگی مطالب و محتویات وب سایت شما می باشد، این نکته بسیار مهم است که شما باید به اندازی کافی از فضاهای خالی بین عناصر سایت استفاده ببرید و حتی کادرهای مهمتر را با فضای خالی بیشتری در اطراف آن مشخص نمایید. علاوه بر این نوع فونت و سایز و رنگ بسیار در این موضوع دخیل می باشد.من بسیاری از وب سایت های ایرانی را دیده ام که علاقه مندند سایز فونت خود را بزرگ جلوه دهند و رنگ های محتویات سایت باهم بسیار متفاوتند.سعی کنید که از فونت tahoma با سایز بین 10 تا 12 استفاده کنید و تمامی رنگ های محتوا یکتا و مناسب با طراحی صفحه باشند. فقط قسمت های مهم  محتوای خود را با رنگ متفاوت و از Bold استفاده کنید.

9- تعامل و ارتباط دوسویه با  کاربران سایت
حتما در وب سایت خود از نظرسنجی استفاده نمائید و به کاربران و بازدید کنندگان سایت اجازه دهید نظرات مفید ترین صفحات و یا مطالب را بنویسند.در وب سایت خود از مسابقه و جایزه استفاده کنید. سعی کنید که به هر بهانه با کاربران وب سایت خود ارتباط برقرار کنید و به آن ها بعنوان تشکر و به دلیل توجهشان پاداش دهید.

10- لینک های سایت شما باید کاملا مشخص باشند
کاربر و بازدیدکننده وب سایت شما باید بتواند به راحتی لینکهای شما را تشخیص دهد و براحتی آنها را پیدا کنید. رنگ نوشته هایی ای که لینک دار هستند متفاوت باشد. سعی کنید با تفییر رنگ محتوای لینک، تغییر نمایش و تغییر اندازه ، لینک ها را متفاوت با نوشته های ساده بسازید تا کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند آنها را تشخیص دهند.